25 saker jag hatar med facebook

Har ni inte sett denna video så gå in på youtube direkt! Så kul, så sann



nr 22 är min favorit, hatar verkligen "trådarna" hur många mail får man inte varje dag från facebook? Blablabla har kommenterat ditt foto, bla bla bla har kommenterat samma bild som du kommenterat.

Det bästa med facebook måste nog vara quizen iaf härligt tidsfördriv :P haha

Måndagsmys

Idag blir det bj mango swirl och tv hela kvällen med bästa kombosarn^^



Vilken är eran B&J favorit?
Min är Bohemian raspberry och half baked på en stark andra plats!


Bollnäsbrud!

Skänker en extra tanke till min honeypie Sandra som avverkat första dagen i skolan i bollnäs idag :D!


En bit på vägen.

(P.s kolla in sandras grymma illustrationer och foton på sandraengbergs.blogg.se)


Hem klickat!

Detta blev det på Nelly;

   

 

Kommer inom 2-5 dar LÄNGTAR!!!!


Luckan

Igår var jag,sara,emma,linda och john som sagt på lucky:) det var skoj dock gillade varken jag eller sara dj:n som mixade sönder låtarna:P inte kul!












Igår var även tights kvällen alla hade tights på sig:) Jag hade mina nyshoppade lack tights^^ super hot!


Partyprinssesan strikes again!

Linda övertalade sara å mig att gå på lucky ikväll. De började med att hon höjd volymen i bilen å plötsligt satt vi där å funderade ut outfit..... som det kan gå ^^

Här kommer ett drink tips;



Blanda Baccardi razz (ca 2/6), De kuyper sour rhubarb (ca 1/3) och resten sockerdricka.

Denna drink kallar jag hubba-bubba eftersom den smakar just som hubba-bubba me like efetrsom jag gillat tuggummi :D extra plus för den fina ljusrosa färgen^^

Kupolen


Snart drar jag till kupolen med sara, emma och linda :D Nu måste jag gör mig iordning. Vi hörs ikväll!

Love love love



Hittade ett litet hjärta på vägg till båten <3

When you're feeling tired
I'll lie there with you
When you get up early in the morning
I'll get up with you
If you have a craving
I'll get it for you
You wanna take a ride all by yourself
I'll be waiting for you

Love is my drug, is my medicine.
Stay with me honey, stay with me honey, stay with me
Love is my drug, is my heroin
Stay with me honey, stay with me honey, stay with me

(lätt bäst låten nu)

Leksands jubileumskryssning

Nu är jag precis hemkommen från kryssningen! Helt slut fick typ 4,5 timmars sömn men oj va skoj de va :D och vi fick jätte mycket beröm så då vart de extra skoj! Jag är så stolt över värdinnorna som jag och mickis hade med oss, ni har gjort ett kanon jobb :*

Så här fina var vi under kvällen ;


Outfit 1; jubileumskryssningströjan "Vi var ombord" som vi även sålde på båten, till den en liten binkande pin med LIF emblem.
Outfit 2; När vi gjorde extra knäck åt leksands knäcke;) fick vi ha den här snygga "kock"-outfiten
Vi hade även svart vit randiga domartröjor på oss i början av dan ;) Lätt snyggast på båten!



Mycket folk och bra stämmning :D

Nu behöver jag profesionell hjälp!

Vi tjejer i leksandsbyn ska beställa från Nelly.com så har suttit och kollat in alla lovely skor. Men oj så svårt det blev fanns ju alldeles för många snyggingar :S Så nu behöver jag hjälp. Valde ut mina absoluta favoriter.
 Tänkte beställa 2 eller 3 par skor vilka tycker ni jag ska beställa?



Sen hitta jag två riktigt snygga klänningar också vad tror ni om dom?


Vatten vatten bara vanligt vatten



Idag bara regnar och regnar det...
Jag har suttit och fixat och trixat med schema hela dan.

LIA (lärande i arbete)



Woho! Jag har fått LIA plats!
 på d.n.a (design n art ,inte sko affären)
Jag är jätteglad för det är något sånt här jag skulle kunna tänka mig att öppna själv :D
om ni är mer intresserade av vad det är för ställe gå in på ; www.designandart.se

So what I wanna dance!



Kollar på so u think u can dance. Finns det något vackrare än människor som dansar (kan dansa)?
Jag älskar det ^^
(och är inte alls avundsjuk)

Foto



Bjuder på en bild från siljans strand

Det drar ihop sig



Idag har jag haft schema på schemat ^^ mihihihi (lite kul?)
Sedan har jag och michaela haft möte med värdinnorna (värden). Vi har även fått tröjorna vi ska ha på oss, super snygga svart/vit randiga domartröjor ;) grrr

En dag i stuga 32



Idag har jag och mina kombos möblerat om. Vi kom på att vi aldrig äter vid matbordet (gillar ni också att äta framför tvn?) så vi förvandlade mathörnan till en skrivbordshörna! Vi blev mycket nöjda:D
Det är faktist så att jag sitter där just nu^^
Och ni i dom andra stugorna i leksandsbyn feel free att kopiera ;)



Sedan har jag och brudarna lagat lasagn så nu är hela huset fullt! Men gott blev det.

Måste ge lite cred till sara och malin mina underbara kombos för hittils har det gått alldeles utmärkt att bo med dem:D
PUSS på er båda :*

Försvunnen



Igår försvann min pojkvän och jag som är så paranoid börjar direkt tro det värsta. Dock hörde han av sig igår kväll(mer än 24 timmar senare:P) och allt var bara bra, som tur var^^
Det är iaf tur att jag har världens bästa pojkvän(L)
(Men Henrik skräm mig inte så där igen! puss på dig)

Ett litet hjärta <3


I Lördags kom detta lilla hjärta till när jag skulle fixa mitt hår. För er som inte ser är det mousse^^
Jag skrek rakt ut och kastade mig över mobilkameran haha:P
Så varsågod lite kärlek till er denna måndags morgon:*

Fest i Leksand!



Har bara varit i leksand i en vecka men har redan hunnit med två festkväller :P Haha
Nån mer än jag som tycker kräftor är väldigt lustigt?^^

Äntligen!



Nu ni! Är mitt bredband här så håll i er på ett bloggande utan dess like ;P haha


Igår var det fest i Leksand. Det hela började med en fantastisk kräftskiva dock var det inte många som åt kräftor:P Sara ocj jag hade gjort en supergod tacogratäng måste nog bjuda er på receptet nån dag.
Sedan bar det av mot folkhögskolan där det var fullt ös och massa folk, skojsigt!
Kvällen avslutades med en vinglig cykel färd hem mot stuga 32 :)

Det tråkiga inlägget

Här kommer ett tråkigt inlägg tråkigt på det sätt att det bara blir massa text och ingen fin bild:P haha
Har lånat saras dator för mitt älskade bredband kommer inte förrens söndag, ett tele2 blev det.

Igår varr det rek. kryssning, jäkligt trevligt var det :) vi röjde dansgolven och den mycket trevliga personalen på viking line bjöd på god mat och drinkiikuponkii:D På torsdag blir det the real deal! spännande.

Puss på er allihopa:*

P.s när mitt broadband kommer ska jag bli en kick-ass bloggare promise! Har märkt att det är ganska svårt utan internet ;P d.s

Full rulle!

Sitter på skolan och fixar tipspromenix till ettorna. Det är full fart, men har jätte skoj!:D
 Idag/ikväll kommer mina kombos! Kul kul!!:D
Ska iväg med mickis till ejendals å snacka med mr munther strax och imorgon 9.55 bär det av på rek kryssning :D woho!

Handikappad



Nu har jag installerat mig i stugan och idag kommer 93 nya förväntasfulla ettor som jag ska ta hand om :D super skoj! Dock är jag lite frustrerad eftersom jag inte har något internet till min lilla laptop. Jag måste därför sätta mig vid skolans seg datorer och kolla mail etc.
Nån som kan tips om ett bra, superbilligt mobiltbredband?!
(ännu en teknik pryl till min önskelista!? vad händer : l )

Leksand



Leksand imorgon!

~**~*~**~ Fest~**~*~**~


(Sandra, Jag, Evelyn i Tännäs)

Ikväll blire barty!

En tekniknörd!?


 (Systemkamera, Photo shop cs3, mini laptop)

Jag blir smått orolig för min hälsa när det är dessa tre saker som står högst på min önskelista för tillfället. Har jag gått och blivit en tekniknörd!? Innan vi vet ordet av kanske jag har byt ut hänt extra bild mot teknikmagasinet och cosmopolitan mott allt om min pc!
Hjälp : l


Hjärtan <3



Tyckte det var dags för ett nytt collage av min hjärtsamling <3
(För er som inte vet samlar jag på hjärtan som uppenbarar sig naturligt eller av en ren slump, alla bilder är 100% oretuscherade = inget photoshop mixtrande här inte!)

~Torsdag 13 Aug~


(Fotograf: Amanda Johnsson Plats: Hyde park, London)

Idag har jag myst med min snygging Henrik. Jag han dock knappt vinka av honom på bussen innan nästa läckerbit dök upp Josefin N (min leksands classmate) som hade med sig sin nya systemkamera måttligt avundsjuk! Jag försökt så gott jag kunde att förklara slutartider och grejer kändes bra att friska upp minnet dock, men oj vad sugen jag blev på att skaffa system kamera!

Härnösand i krig och kärlek



Igår var jag och darling på teatern krig och kärlek. Riktigt bra faktist! väl spenderade 100 riksdaler :D

Fynd!



Var nyss på stan och råkade hamna på wedins (nån konstig dragningskraft ) där hittade jag dessa skönheter och jag kunde ju inte låta bli när dom bara kostade 99:- (ord. 995:-). Perfekt till hösten!
(P.s finns två 36:or kvar om det är nån minifot som är sugen)

Tavla



Här är en liten tavla som jag målat^^
22*27,akrylpå duk
denna tänkte jag också sälja om det finns intresse
Pris 150:- (maila [email protected])

Jag tipsar!



Tips 1;
Om du inte vill lägga pengar på dyra skoblock är ett ganska smart tips att rulla ihop en tidning och stoppa i stövlarna då ramlar dom inte ihop utan står upp rakt och fint och det blir inte fula veck på skaftet (tänk bara på att inte stoppa i en alltför intressant tidning då kanske du börjar läsa artiklarna istället för att ta på dig skorna och gå viktiga ärenden)


Tips 2;
Om du som precis som jag har en överfull garderob men svårt att slänga kläder "tänk om jag vill använda den eller den nån dag".
Gör då så här: Ta en påse, helst ska den inte vara genomskinlig, skriv  dagens datum på påsen stoppa i kläder som du inte använder så ofta eller inte använt på ett bra tag. Sedan när det gått ett halv år eller ett år (välj själv )ger du bort klädpåsen t.ex till erikshjälpen  utan att
 titta i den, då vet du inte vad du har gett bort och eftersom du inte har saknat plagget på över ett halv år kommer du säkert inte sakna det sen heller.


Ljusstakar



Idag har jag förutom att startat blogg pysslat två ljusstakar.

Jag tänkte sälja dem en för 55:-/st eller båda för 100:-
(maila mig [email protected] om ni är intresserade)

Sara Amanda Margaretha (S.A.M) har skaffat en blogg!

Tro det eller ej men nu har även jag sluttit mig till den växande bloggskaran^^
ENJOY!


Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0