Tredje advent = Lucia

Idag åkte jag och Ellen in till stan innan hon skulle och jobba. Vi möte upp hennes syster och åt lussebulle och drack varmchoklad mums!
Sedan åkte jag hem och trixade lite.

Eftersom Ellen var på jobbet och Anna skulle på bio och jag inte känner så många fler i götet bestämde jag mig att lite smått mobbat gå på lucia i hagakyrkan alldeles själv. Det var riktigt mysigt, trångt och jag såg inte jätte mycket, men väldigt vackert! Så jag fick lite extra julstämmning.



Och säga vad man vill om kristendom och gud, men jag tycker kyrkor är extremt mysiga^^ Dom är vackra och har en speciel doft som jag gillar. Sedan tror jag väl inte på gud, ser det mer som en fin saga och tycker man har fina traditoner i kyrkan.

Lägger in en bild på vad jag tycker är en av världens vackraste kyrkor fransicus basilikan i assisi




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0