Dataväska

Köpte denna snygging idag på gina tricot;


Omform

Idag har vi varit på omform mässa i falun.


Det handlade mycket om mat, hur mat påverkar oss och det var många som talade om slow food och att man ska laga mat från grunden, vissa grejer var bara flummiga men det var en tjej som pratade om hur de utvecklat Ica:s I <3 eco sortiment riktigt intressant. Det är ju riktigt snygga produkter;



Förresten så var carl-jan (ni vet let's dance) där och presenterade alla föreläsare haha snacka om speciell personlighet^^


Masesgården delux

Idag har vi redovisat vårt arbete för staffan på masesgården han gillade våra förslag framförallt det om att höja priserna ;P haha
Redovisningen gick suveränt förutom att jag var lite hes och trött:P

Här är iaf modellen av vår butik;



(klicka för större bild)

Recover

Idag har jag tagit de lugnt och försökt bli lite friskare inför imorgon då vi ska redovisa vårt mases projekt för staffan som äger gården och efter det ska vi på mässa.
Känner mig inte helt bra än men hoppas en natts sömn gör susen^^

Jag har letat lite lägenheter i göteborg då jag ska göra lia hoppas jag får svar:) Om ni känner nån som hyr ut en lägenhet eller ett rum så finns jag här!

Nu ska ja kolla idol!

xoxo
sukling

Sukling

Nu är jag tiallbka i Lesaknd etefr en vlid hleg i Sndavkien. Jag har dcok dgrait på mig en rideg frökliynng :(

Läeggr upp en sujk blid;


Om ni udrnar vraöfr jag sikrevr så knsotgit breor det på att vi hfat aonnns iadg och där har vi lrät oss att mnnäskian lsäer i odrblid och itne bkosätver så om frsöta och ssita bkotsvaen är rtät plcreaad kan vi lsäa odren äevn fsat alla bkosätver är hlet i oodrnnig.

Nee nu orkr jag inte med men rätt tufft va? :)

Puss på mina söta kombos som har vart å köpt glass, tidningar och alvedon till mig :* Sån tur att jag har er!

Lika som bär



Någon som håller med?


Amanda rekommenderar (och sara)

Prövade saras brun utan sol och jävlar vilken effekt! Den var lätt att smörja in, luktade gott och man fick en jätte fin brun färg! Jag rekommenderar den verkligen!




AAAAA


Pannkaka!

Idag har vi ätit pannkaka! :D mums!



Jag älskar Pettson! Vilken underbar gubbe och för att inte glöma en stört skön katt^^


Svampigt <3

Idag när vi var ute och gick klev jag på en svamp och då blev den ett hjärta <3



Jag å mallan brallan var på noret idag solade och inhandlade lite föda. Vi hittade dessa och kunde inte låta bli;


Sara, Amanda, Malin

Vi tyckte dem va så lika det blir en nyckelrings gris till oss var ( plus för den inbyggdareflexen^^)

Puss på er mina små grisar :*


Ahha!?

Jag kom på varför de blev så högt:P haha
Man får klicka i hur mycket man dricker när man dricker mkt ex. vin (ett glas, flaska), sprit( 4cl,6cl) jag trodde man skulle välja antingen eller så jag klickade i båda delarn så de blev dubbelt på allt typ :P hahah

Så ni behöver inte vara oroliga :*

What!?

Ingen har väl undgått IQ kolls nya reklam film?
Jag gick in och gjorde deras test om alkoholvanor, snacka om att jag fick en chock!?:P haha jag måste svarat helt tokigt:P


Puss puss

Idag är jag trött så ska spendera kvällen framför tvn och bara mysa^^
Har hållt på med masesgårds projektet hela dan och även hunnit med en pw.

Som avslut vill jag bara ge en STOR puss till alla underbara nära och kära ute i landet, ni betyder allt!



Ett löfte

Jag har bestämmt mig! Från och med idag ska jag inte äta godis under veckorna och gå ut och gå minst en halv timme varje dag. Dags att ta tag i min hälsa och när är en bättre tid än nu när jag håller på och jobbar med ett hälsohem.


JAG VILL !


Sweet tatto

Anna vill ha en godis tatuering á la Pixie i L.A ink så jag gjorde ett förslag;



Och orginallet;


Ny hårfärg

Jag är jävlig sugen nu.

Orginal


Koppar färg

Vad tror ni?

(Ha överseende för att håret inte riktigt matchar :P haha om ni vill leka med era frisyrer och hårfärg gå in på taaz.com)


Söndagsmys

Nu har jag lagat hembakad pizza. Gott och enkelt!

Recept;
1 st färdig pizzadeg (bara att rulla ut)
1 påse pizzaost (riven ost)
Skinka
Salami
Ananas
Hemma gjord tomatsås;
- Tomater 4 st
- Olivolja 1 dl
- Färsk basilika (efter smak)
- Oregano (efter smak)
- Örtsalt (efter smak)
- Peppar (efter smak)
- Socker ( ~ 1 tsk)
- Vetemjöl (för att få en lite tjockare konsisten)

Skåla tomatern, lägg dem några sekunder i kokande vatten och flytta dem därefter till en skål med iskallt vatten, dra av skalet.
Hacka tomatern
Värm upp olivolja
Häll ner de hackade tomaterna i olivoljan
Rör om och krydda
KLAR! (mums)



Goda pizza
Top model + Ensam mamma söker
Trevligt sällskap
=
Kvällen kan inte bli mycket bättre!


Ägg

Vi gjorde pannkaka för ett tag sedan i stuga 32 men jag fick ta en paus för att foto dom här fina äggskalen;


Flickan som lekte med elden

Igår var jag på bio med några från klassen. Det var dock nära att jag inte kom till bion över huvudtaget pga av lite förseningar:P men allt löste sig till slut och det är jag väldigt glad för.


Kanon film som jag verkligen rekomenderar!
Den får AAAAA
(Även fast den är svensk)


Masesgården

Idag fick vi reda på vilket vårt skarpa projket är som vi ska hålla på med hela nästa vecka.
Uppdraget var att förbättra butiken på masesgården ett hälsohem som ligger strax utanför leksand.



Detta kommer bli riktigt roligt, en utmanning!


Hockey då

Sitter här med ett glas vin mmmm.
Snart ska vi iväg till ejendals och jag ska, tro det eller ej, se på hockey.

Jag är inte bortskämd! (iaf inte mer än nån annan)

HUR BORTSKÄMD ÄR DU EGENTLIGEN?

Du har:
[  ] björn borg
[  ] JL
[x] cheap monday
[  ] frank dandy
[x] dator på rummet
[x] telefon på rummet
[x] en kamera
[ ] en videokamera
[x] din familj har en bil
[x] din familj har fler än ett hus (sommarhus)
[x] mobil
[  ] månads- /vecko-peng

totalt: 7

Du använder dagligen:
[x] dyr parfym
[ ] märkeskläder
[ ] märkes skor
[ ] dyrt smink
[ ] dyr platt- /locktång
[ ] dina syskons kläder
[ ] dina ärvda kläder från någon i släkten
[x] internet

toltat: 2

Dina föräldrar betalar:
[ ] bussresa
[ ] fika på stan
[ ] dina kläder
[ ] ditt smink
[ ] din platt- / locktång
[ ] internet kostnaden
[x] din cykel
[ ] accesoarer
[/ ] pengar till mobilen (ibland)
[x] rengöring till kropp

toltat: 2,5

Du har fler än:
[x] 10par skor
[x] 2par tjocktröjor
[x] 5par jeans
[ ] 3par olika mascaror
[x] 10 kompisar
[x] så många t-shirtar att du aldrig behöver gå i smutsig sådan
[x] 300kr
[x] 10 filmer
[ ] du har haft fler än 5mobiler
[x] du har mindre än 5 som har dött i din släkt

toltat: 8

Du säger ofta:
[ ] whatever
[ ] oh my god!
[x] damn
[x] cutie (cute)
[x] sweetie (sweeeet)
[x] nehe
[ ] säkert

toltat: 4



TOTALT: 23,5

1-22 = ghettokid
23-29 = normal Mittimellan
30-37 = bortskämd unge
38-49 = överklass-snobb

 

Jag är en Svensson helt enkelt!


Jump!



 


Logga Älskvärt

Jag håller på med ett företag i skolan och nu har jag gjort en ny logga, därför behöver jag er hjälp!
Vilken tycker ni är snyggast ?





Eller har ni nått bättre förlslag? Jag har hämtat inspiration från oddmolly.


Spagetti

Vi gjorde lite för mycket spagetti idag haha;


Min framtid

Idag har vart en väldigt intensiv dag jag har verkligen fått tänkt till hur jag vill att min framtid ska bli och om jag vill lyckas eller om jag inte har mod nog att ta steget.
Dagen började med en arbetslivs coach som pratade om väldigt tänkvärda saker, självklara saker som man ändå inte gör.
Därefter var det LIA- samtal med Lasse. Det blev väldigt tugnt och det kom en och annan tår, men jag fick mig en riktig tanke ställare och öppnade mina ögon.
Sedan gick jag igenom samma sak med sara hemma i stugan och då startade vattenfallet igen.

Eftersom denna dag har handlat så mycket om framtiden bjuder jag på en gammal bild och tänker över hur långt jag har kommit sedan dess!;


Mitt liv om 5 år

Idag fick vi en uppgift att skapa vårt dröm liv, jag gick lös i paint
och resultatet blev;



Inte så bra bild är större egentligen men jag kan ju säga att  jag bla har;
- VIP ingång på banken + en liten gubbe som håller i mina ståler
- Kö till min butik (det rosa huset)
- Etage våning mitt i stan
- En lyxig bil
- Granne med skobutik
Jag är den lilla rosa gubben längst upp i det gammelrosa huset



Vem faan!?



VEM FAAN HAR LAGT DEN DÄR! OCH VEM SKA FLYTTA PÅ DEN!

(Dagens intern skämt moahahahah tack sara!)


Kvällen

Ser ut som följer;
Första hollywood fruar som följs av färjan3 och så kanske lite roast på berns om jag håller ögonen öppna (04:55 ställdes klockan på imorse!)
Tillsamman med mina kombos och B&J New york super fudge chunk
Inte illa!


@ Playsand



I'm back in beautiful Leksand!
Men vad har hänt? Alla mina vänner längtar härifrån.
Allvarlig hemlängtan har smittat lekke.


En lördag

Jag är nu hos min underbara pojkvän:)
Vi åkte till birsta idag och hittade en höst jacka åt henrik. Sedan kl 7 skulle vi se på alexander ryback de enda problemet var att det var igår han spela:P Lyckat! haha
Vi åkte hem och såg på nyckeln till friheten, grymt bra film!
Nu sitter jag här och hackar henkes dator, bloggar och lägger in lite BRA musik i hans spotify, har gjort en egen spellista med mina godingar ;) vi får se om det uppskattas haha

Puss och godnatt på er!

En kul grej

1. SÄTT DIN MUSIK PÅ BLANDA.
2. KLICKA PÅ NEXT-KNAPPEN EFTER VARJE FRÅGA.
3. ANVÄND SÅNGTITELN SOM SVAR PÅ FRÅGAN.
4. FUSKA INTE.

1. Hur mår du idag?
Losing you

2. Kommer du komma långt i livet?
Two times

3. Hur är skolan för dig?
Love in this club

4. Vilken är ditt livs themesong?
Tony the beat

5. Vilken är din livshistoria?
When love takes over

6. Hur ser din framtid ut?
Tears don’t fall

7. Hur blir din morgondag?
Eh eh (nothing else I can say)

8. Vad är det bästa med dina vänner?
Whiskey lullaby

9. Vilken sång beskriver dig bäst?
So what

10. Hur ser ditt liv ut just nu?
No air

11. Vilken låt kommer spelas på din begravning?
Lose my breath

12. Hur var du som barn?
I-rony

13. Vem kommer du gifta dig med?
Know your enemy

14. Hur ser världen på dig?
Poker face

15. Vad tycker dina vänner om dig?
Feels like tonight

16. Brukar folk i hemlighet fantisera om dig?

If you see kay

17. Kommer du någonsin få barn?
Live your life

18. Vilken låt beskriver den du är attraherad av?
Love lockdown 

19. Hur blir du igenkänd av folk?
Hot and Cold

20.Vilken är din livsfilosofi?
Fix you

21. Vad tycker dina föräldrar om dig?
What love is

22. Tycker andra att du är attraktiv?
Home

23. Vad kommer du säga när du gör slut med någon?
Over you

24. Hur ser du på sex? 
Fire burning


Foto session med mallan brallan

Igår tog ja å malin en liten sväng längs siljan med våra kameror, så här blev några resultat;









Hittade även två hjärtan ^^ love by siljan






 


Ett hjärta i klassrummet


Stols vernissage

Idag har vi varit och kollat på deko 1:ornas vernissage. Uppgiften var att göra en stol personlig.
Det här är några av mina favoriter;





09.09.09 09:09

Idag mina vänner är det den 9:e i 9:e 2009 och kl 09:09 var jag uppe och njöt av detta magiska ögonblick som bara inträffar en gång vart tusende år :) haha

Idol premiär

Så var årets idol igång, såklart måste man bara se:)
Dagens favorit Duran;



Vilken är eran favorit?


MAD



Today I'm MAD så passa er!

Allt var planerat inför vår Göteborgs resa men så klart ska Lasse komma och förstöra precis allt! Den mannen tar all min energi, seriöst! Nu känner jag noll inspiration att åka till Götet, tack så jävla mycket!Jag känner faktist inte inspiration till nått! Jag är bara ARGHHHH!

(Känns lite bättre nu när jag fått avreagera mig så ta detta med en nypa salt :P)

Muga

Idag är dagen då man mixar ihop två ord till ett nytt;

Fluga + mygga= muga (linda berättar att hon smällt en muga på sin datoskärm)
Bröst + Tuttar = buppar ( jag kommenterar heidi klums stor gravidbröst)


Lekke life

Idag har vi hållt på med lön hela dagen :P jag blir galen! (hatar skatt-sverige)
Nu sitter jag, malin, sara och anna och försöker hitta en billig hyrbil vilket verkar helt omöjligt:P
Det känns iaf bra att jag har så fina kombos när allt annat går åt skogen :P haha


En lugn och skön helg

Det är precis vad jag har haft och vad jag behövde. Jag har umgåtts med henrik, shoppat lite, kollat på film och hunnit ut på en liten skogstur.





Jag hittade till och med ett litet hjärta dage till ära ^^



Birsta

Ska snart iväg till birsta å möta upp josefin nilsson:) Ha en bra dag allihopa! PUSS!

Färjan ferre

Igår var det fest på kåren med färjan tema, vi hade våra tishor som vi fick på leksands kryssningen och våra fina blinkande pin;

mallan brallan som di leva ;) haha


Baren håkan





Det var allt för den här gången :) enyoj!

By the way sitter i bilen på väg hem :D älskar mobilt bredband!

Ses snart love :*


Sweeeet^^

Priset till världens sötaste katt går till denna skönhet som älskar lådor i alla former!
Sök på cat in a box på youtube





Jag vill vill vill ha denna katt!!!!!!!!


Kärlek i Leksand



Var och kollade på sommarlands butik som några i klassen inrett och köpt varor till. Bra jobbat tjejer (och mattias)! På vägen hem fick jag tvär bromsa cykeln för detta lilla hjärta^^

Saknar min älskling! vi ses imorgon, längtar :*
Puss på dig underbaraste<3


15 kvadrat centimeter helvete



Nångon har ställt en bedlam cube i skolans matsal man ska placera klosar så att de bildar en låda, helt omöjligt!

En tisdag



Idag har det varit en låååång dag först schema hela dagen, sedan har vi planerat en liten fest för ettorna och efter det hade jag möte med min lärare då vi gick igenom uppgifterna jag gjort under sommaren det gick jätte bra fick Väl godkänt på alla uppgifter :D
Bra gjort Amanda!

Mina skor kom idag också gick ju hur snabbt som helst! Dock såg de lila inte alls ut som på bilden så dom skickar jag tillbaka.


RSS 2.0