Huskur

Så här i förkylningstider ska jag vara snäll och tips om min alldeles egen komponerade förkylningsbrygd (kom på den idag^^) om den fungerar det avgör ni själva men jag tror starkt på att den gör det!



Koka vatten och koka samtidigt en stor vitlöksklyfta du kan dela den på mitten.
Vitlök: Innehåller vitaminer och mineraler, samt har antibakteriella egenskaper och sägs bota förkylning och cancer.
Häll vattnet i en kopp med Honung(mycket), vitpeppar och äppelcidervinäger
Honung: Har använts inom läkekonst i över 5000år innehåller vitaminer, mineraler och antioxidanter
Vitpeppar: Sägs bota magsjuka, men va faan ;P
Äppelcidervinäger: Innehåller  bland annat vitamin C och andra vitaminer och mineraler
Används bl.a. mot blodfetter, förkylning, gasbildning, irritabel tarm och andra matsmältningsproblem, övervikt, huvudvärk inklusive migrän, ledbesvär, muskelbesvär och kronisk trötthet.

De här är kanske inte det godaste jag druckit men de kunde vart värre mycket värre :) Så nu hoppas jag ingen av mina nära och kära blir sjuka :*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0