Disneys kvinnor

Jag fick skönheten och Odjuret av mamma i namnsdagspresent. När jag låg och kollade på den tänkte jag tillbaka på hur man, iaf jag, alltid ville vara som "prinssesorna" eller tjejerna i disneyfilmerna. Sen tänkte jag vidare att vilken tur jag haft som växt upp med disney för vilken kvinna vill egentligen inte ha dessa disney "prinssesor" som förebilder? Förutom att dom är vackra så är de;
- Modig
- Smarta
- De står för vad de tycker är rätt
- De är inte rädda för vad andra ska tycka
- Snälla och givmilda
- Nyfikna
(+ plus att de brister ut i sång i tid och otid hur härligt är inte det)

Jag vet inte vad ni tycker men det är iallafall sådana saker som jag vill förknippas med när folk beskriver mig.

Här har ni dem, alla min förebilder^^



Vad har dagens ungdomar att se upp till?
Power puff pinglorna?


Eller Hannah Montana?


Nej tack, jag håller mig till mina sagoprinsessor ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0